Crna Gora ima veliki, ali neiskorišćeni potencijal kada je internet marketing u pitanju, ocijenjeno je na biznis seminaru pod nazivom “Internet marketing – Neka Google radi za Vas” koji je organizovala Agencija Advantage 30. novembra u hotelu Ramada u Podgorici. Događaju je prisustvovao i predstavnik NVO Mladiinfo Montenegro.
Ovogodišnji predavač na seminaru koji se održava već četvrtu godinu zaredom bio je Miroslav Varga, najstariji Google sertifikovani trener u Google adriatic regiji koji ima iskustvo rada na hiljadama AdWords kampanja i posjeduje sve Google AdWords i Google Analytics sertifikate.
Svoje predavanje Varga je otvorio konstatacijom da Crna Gora ima mnogo toga da ponudi kada je u pitanju onlajn marketing, ali kao osnovni problem navodi neinformisanost i slabu edukovanost rukovodstvenog kadra u cijelom regionu.
Govoreći o značaju veb prezentacija, SEO i digitalnog marketinga kao sastavnog dijela strategije za onlajn prisustvo koji predstavljaju produženu ruku tradicionalnog poslovanja, Varga je naglasio da oni vrlo često postanu primarni vid poslovanja i izvor prihoda.
Osnovni cilj je da se zadovolje potrebe krajnjeg korisnika, što se može postići kroz svakodnevno kreiranje, testiranje, analize i optimizacije.
“Ne dozvolite da korisnik mora da razmišlja i bira. Poruka treba biti jasna i intuitivna”, poručio je prisutnima.
Prema njegovim riječima, Internet marketing ima niz oblika koji mogu pomoći u poslovanju svake kompanije, političke partije, banke ili organizacije. Varga prednost daje Adwords-u, s obzirom na to da su prvi rezultati vidljivi za dva do tri sata, a realnija slika se dobija u prva dva dana. Kako navodi, najmanji budžet se mora raspodijeliti bar na dva mjeseca trajanja zarad dobijanja relevantnih podataka o tržištu.
“Statistički podaci pokazuju da je 95 odsto populacije potrebno podstaći 5 do 15 puta da bi se ostvarila prodaja”, kazao je Varga.
Kao najčešće greške pri internet oglašavanju on je naveo dupli sadržaj sa čak 50 odsto, nedostatak alt atributa na slikama sa 45 odsto, dok neispravnost internih linkova iznosi 35 odsto. Prisutnima je objasnio da spore internet stranice sa sobom nose veliki nivo stresa korisnicima, te da samim tim predstavljaju problem u internet marketingu.
“Rezultati AKAMAI istraživanja pokazuju da 53 odsto korisnika mobilnog telefona napušta sajt ukoliko se veza učitava duže od 3 sekunde, pri čemu 100 milisekundi kašnjenja umanjuje profit za 7 odsto”, kazao je Varga.
Navodeći Google trends i Correlate kao alate koje koristi u poslovanju, on je objasnio da se pametnom upotrebom dobijaju informacije od najveće važnosti za kampanju i na osnovu njih se kreira sadržaj i cilja publika.
Kroz strukturirani proces i primjere u praksi, Varga je prisutnima pokazao kako da ispravno kreiraju svoje oglasne kampanje i saznaju šta je novo u Google AdWords sistemu koji se ažurira stotinama puta godišnje.
Seminaru je prisustvovalo oko 100 učesnika, među kojima su se našli menadžeri marketinga, zaposleni u prodaji i marketingu, vlasnici i direktori malih i srednjih preduzeća, preduzetnici i drugi.